Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


EGÉSZSÉGTESZT

2010.03.01

EGÉSZSÉGTESZT

 

Kedves Látogatónk!

Köszönjük, hogy részt vett a HáziPatika.com Egészségtesztjében, és válaszolt kérdéseinkre! A kérdések között számos olyan is volt, melyeknek segítségével máris adhatunk Önnek néhány személyre szabott tanácsot egészsége érdekében. Ezeket tartalmazza a következő kiértékelés, könnyen érthetően, pontokba szedve. Kérjük, ne feledje, hogy a válaszokat nem szakember, hanem a teszt programja állította össze az Ön számára, s bár tudásunk és információink alapján a lehető legnagyobb pontosságra törekedtünk, az eredmény nem helyettesíti a szakorvosok véleményét.

A megadott adatok alapján az Ön testtömegindexe 27.24 kg/m2.

Ennek alapján Ön túlsúlyos, azaz a táplálkozással összefüggő krónikus betegségek kockázatai magasabbak, mint azoknál, akiknek kisebb (25 alatti) az értékük. Súlyának növekedésével ez a kockázat nem egyenes arányban, hanem annál nagyobb mértékben növekszik. A táplálkozással összefüggésbe hozott leggyakoribb krónikus betegségek között van például a cukorbetegség, a magas vérnyomás és a hiperkoleszterinémia, mindezek együtt pedig akár súlyos kimenetelű szívinfarktushoz vagy agyvérzéshez is vezethetnek. Egyes kutatók szerint ezeken kívül számolni kell mozgásszervi problémákkal (például reumatikus panaszokkal vagy ízületi kopásokkal) vagy légzőszervi betegségek (például asztma) jelentkezésével is. Ugye Ön sem szeretné egészségét kockára tenni néhány kiló miatt? Javasoljuk, hogy fontolja meg súlya csökkentését és az elért eredmény tartós megtartását!

Az Ön ideális testsúlya 52 kilogramm.

Az ideális testsúly a testmagassága alapján számított érték, amely nem minden esetben egyezik meg azzal, amit testalkata alapján annak vélne. A testalkatot kialakító izomcsoportok és zsírpárnák ugyanis egyénenként eltérő módon, genetikailag meghatározottan és az életmódunk által befolyásoltan oszlanak el testünkön.

Az ideális testsúly azonban nagyon fontos jelzőszám, mert például segíthet eldönteni, hogy kell-e fogyókúráznunk vagy sem, esetleg inkább valamilyen alakformáló mozgás lenne hasznos számunkra. Napi kalóriaszükségletünk kiszámolásához is fontos segítség. Ezért érdemes ismernie, mennyi ez az Ön esetében.

A szívinfarktus és az agyvérzés a vezető halálokok közé tartoznak hazánkban, pedig helyes táplálkozással megelőzhetők. Ha vérnyomását 140/90 Hgmm alatt, koleszterinszintjét pedig 5,2 mmol/l alatt tartja, csökkenti a kockázati tényezőket. A szív- és érrendszert leginkább védő étrend sok zöldséget és gyümölcsöt, kevés állati eredetű zsiradékot tartalmaz, ezenkívül pedig kiemelten fontos a rendszeres testmozgás is.

Mivel családjában előfordult már táplálkozással összefüggő krónikus betegség, elképzelhető, hogy Ön is hajlamosabb az ilyen panaszokra. Az orvosok ugyanis feltételezik, hogy ezek egy része genetikusan öröklődik, illetve a családban tanult szokások is hozzájárulhatnak, hogy gyakrabban alakuljanak ki a következő generáció tagjainál. Ha eddig nem jelentkezett valamelyik a családjában korábban előfordult betegségek közül, egészséges életmóddal még tehet ellene, hogy ne is jelentkezzen!

A daganatos betegségek esetében az öröklődés szerepe rendkívül fontos, és egy részük megfelelő életmóddal megelőzhető. Az emésztőrendszeri (például gyomor- vagy vastagbél-) daganatok esetén a táplálkozás döntő fontosságú. Ha ilyen betegség fordult elő családjában, akkor kiemelten fontos a sok zöldséget és gyümölcsöt tartalmazó, rostdús étrend. A színes gyümölcsök, zöldségek gazdagok olyan vegyületekben (antioxidánsok), amelyek védenek a tumoros betegségek ellen, ezért ezek rendkívül fontosak a tumoros betegségek megelőzésében.

Ha speciális étrendet javasolt kezelőorvosa, azt minden bizonnyal alapos okkal tette. A diéta - azaz a szabályozott étrend - kiemelkedő fontosságú egészsége szempontjából, ezért akkor se térjen el tőle, ha jobban vagy teljesen jól érzi magát.

Egészsége érdekében jobb lenne, ha azonnal letenné a cigarettát! Nikotinfüggősége olyan mértékű, hogy szakértő segítség nélkül ez szinte biztosan nem sikerülhet. Forduljon szakemberhez minél előbb, így még csökkentheti a magas vérnyomás, a szívinfarktus, a rákos betegségek vagy az agyvérzés esélyét!

Ön is kávéval próbál ébredni? Érdekes tény, hogy a koffein élénkítő hatása csak átmeneti, és utána a kimerült szervezet teljesítőképessége nagymértékben romlik. Ráadásul több szakértő véleménye szerint a rendszeres kávézás kapcsolatba hozható a magas vérnyomással. A kávé vagy kapucsínó helyett igyon inkább teát, az ebben található élénkítő anyagok hosszabban és kíméletesebben fejtik ki élénkítő hatásukat.

Gratulálunk, nagyon jól osztja be a napi étkezések számát! A minél több részletre osztott tápanyagfelvétel folyamatosan energiával látja el szervezetét, és nem hagyja lecsökkenni vércukorszintjét sem. Ügyeljen arra, hogy minden nap egészségesen étkezzen!

Ön láthatóan nem kedveli a húsokat, húsféléket, pedig az egészséges táplálkozásban ezeknek is helyük van. Természetesen a vegetáriánus táplálkozás is számos előnnyel jár, de az egészség feltétele, hogy a szervezet a kellő mennyiségben jusson hozzá a teljes értékű fehérjékhez. Ezek viszont csak állati eredetű tápanyagokban találhatók meg, ezért ha a húsokat nem is kedveli, tojást, sajtot és egyéb tejterméket rendszeresen kell fogyasztania, hogy szervezete optimális fehérjeellátását biztosítsa.

Fogyasszon továbbra is rendszeresen tejet és / vagy tejtermékeket, mivel a bennük található fehérjék és kalcium rendkívül fontosak a szervezete számára.

A gyümölcsök vitamin- és ásványianyag-tartalma rendkívül fontos a szervezet számára, de talán ugyanilyen hasznos a bennük található sok emésztéssegítő rost. Nagyon jó, hogy Ön ilyen gyakran eszik gyümölcsöt, és javasoljuk, hogy ne is változtasson szokásán!

Jó úton jár, ha ennyire kerüli a szénsavas üdítőket. Hasznos tápanyagok csak mutatóban találhatók meg bennük, de a szénsav erősen rontja például a csontok épségéhez szükséges kalcium felszívódását.

Örvendetes, hogy ilyen sokat foglalkozik egészségével és rendszeresen felkeresi háziorvosát. A rendszeres háziorvosi kontroll segít megfelelően karbantartani a krónikus betegségeket és megelőzni újabbak kialakulását, de érdemes csak a valóban szükséges esetekben igénybe venni a doktor segítségét, hogy idejét minél több beteg gyógyítására fordíthassa.

Egészségtudatos döntés, hogy rendszeresen jár szűrővizsgálatokra! Minden bizonnyal más téren is ilyen megfontolt döntéseket hoz. Ne feledje, a szűrővizsgálatokat időről időre érdemes újra elvégezni, hogy a kezdődő tünetekre fény derüljön!

A kiegyensúlyozott, vegyes étrend képes biztosítani a legtöbb ember tápanyagszükségletét - állítják a táplálkozással foglalkozó kutatók. Ennek alapján táplálék-kiegészítőkre csak speciális igények esetén van szükség, bár tagadhatatlan, hogy mai táplálkozásunk sokszor hiányos valamilyen fontos összetevőben. A táplálék-kiegészítők hasznos segítséget jelenthetnek, de érdemes szakember segítségét kérni a helyes adagolás beállításához. Ezek a szerek ugyanis nem helyettesítik, hanem ahogy nevük is mutatja, kiegészítik az egészséges táplálkozást.

Csak így tovább! Ön az átlagosnál többet mozog, és jó tudni, hogy a mozgásra fordított idő minden perce később többszörösen megtérül!

A mindennapi közlekedés néha időrabló tevékenység, ám ez Önnél nem igaz: mivel gyalogosan vagy kerékpárral közlekedik, ezeket a perceket is hasznosan, egészséges mozgással tölti. Ne változtasson szokásán!

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a kiértékelést számítógépes program végezte az Egészségteszt során megadott válaszai alapján! Tanácsaink az Ön egészségét szolgálják, és céljuk csupán az, hogy felhívják a figyelmét az életmódját alkotó számtalan apró tényező némelyikére. Nem adhatunk tehát teljes képet Önről, így előfordulhatnak olyan megállapítások, amelyekkel Ön nem feltétlenül ért egyet. Ilyen esetekben felveheti a kapcsolatot velünk a szerkesztoseg@hazipatika.com e-mail címen!